piatok 18. novembra 2016

         Ešte do včera nám tri takéto pekné tekvice skrášľovali vchod do domu. Dnes som si pomyslela, že advent je za dverami, idem pozrieť do nich. Na jar som síce sadila bezšupkové tekvice, ale asi som si to zle poznačila, vzídené rastlinky nemali byť ani jedna bezšupková. Moja radosť bola veľká, keď som do nich dnes nakúkla a boli bezšupkové. :):)















Jadierka obsahujú veľa zdraviu prospešných látok. Nikdy som ešte nesušila takéto jadierka, pozerala som na internete, ale našla som len že do rúry na 200 st........Tým sa ale asi ničí časť toho dobrého v nich, tak som ich nechala len tak voľne sušiť nad radiátorom.


Včera a dnes som ešte spracovávala úrodu zo záhradky. Krásna kapusta nám narástla tento rok a čalamádu zo svojej kapusty som tiež nikdy nerobila. Keď tak z kupovanej. 
Do mojej čalamády išli 2 hlávky očistenej kapusty, čiže 4 kg. Ďalej 1/2 kg cibule, 1/2 kg mrkvy, 1 kg papriky. Nakrájať a zaliať 1/2 l ocot, 300 g cukor, 1 balíček deka a asi deci oleja. 
Nechať 24 hod. odstáť. Ja som to pred naložením do pohárov samozrejme okoštovala a pridala som ešte troch soli aj octu.
A aj som to krátko sterilizovala, predsa len. :)








Niečo podobné som urobila aj z kalerábu gigant. Tiež krásny bol, po očistení mal ten najväčší 2 kg. Asi to bude tými mojimi permakultúrnymi pokusmi. Už sa teším na jar. :):)


A zliala som aj švédske kvapky. Robila som podľa Herbáře, Od jari som do domácej jabĺčkovice ukladala bylinky žihľava, púpava, aj korene, jahoda, skorocel, šalvia, nechtík...
A tiež som si zliala aj voňavý olej, čo som v minulom príspevku spomínala a tiež echinaceovú tinktúru.:)

A teraz si idem zaliať pečený jablkový čaj so sirupom z plodov bazy čiernej, spravila som aj Robovi, a oddych pri krbe.


Prajem krásne jesenné dni. :)

Ahoj

Dana :):)


4 komentáre:

  1. Danka, zaslúžila by si si aj niečo viac ako čajík:-)))
    Toľko si toho urobila, že nestíham vnímať! Samé dobré mňamky! K tým sušeným semienkam- vraj niektoré esenciálne mastné kyseliny, ktoré sa v nich nachádzajú, sa práve vyššou teplotou uvoľňujú, preto odporúčajú sušiť v rúre. Síce zahubíš vitamín C, ale toho tam je málo a získaš ho v inom jedle.
    Obdivujem tvoje záhradníčenie, záhradu a usilovnosť!
    Pa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, ďakujem za radu. Tak ich šupnem aj do rúry. :)

      Odstrániť
  2. Samé úžasné záležitosti, máš můj obdiv!
    Klárka

    OdpovedaťOdstrániť